Veškeré vyhledávání na internetu je prováděno pomocí klíčových slov nebo klíčových frází, které zadáváme do kolonek vyhledávání na internetových vyhledávačích. Jedná se o několika-slovní spojení, která definují námi hledaný záměr či účel vyhledávání. Může se jednat o různé typy klíčových slov, my jmenujeme například krátká klíčová slova o pár slovech, dlouhá klíčová slova o vícero slovech, klíčové fráze, obecné klíčové slova, specializované klíčové slova anebo firemní klíčové slova. Každé z nich mají své určení a různí návštěvníci a vyhledávající je využívají různými způsoby v různých situacích.
Jak tedy zjistíte, která slova jsou pro vás ta vhodná? Analýza klíčových slov vám může poskytnout celou řadu různých poznatků a postřehů, nejen o vás samotných, ale také o vaší konkurenci – tedy na jaká slova se zaměřuje vaše konkurence, jaká je tam návštěvnost a četnost vyhledávání a jaká je šance, že byste mohli odklonit nějakou návštěvnost k vám. Zároveň lze také udělat kompletní analýzu vaší webové stránky a s pomocí několika nástrojů určit například top deset nejlepších variant, které by se pro vás hodily. Samozřejmě, variant máme opět několik různých druhů, ale o nich si necháme povídání na později.
Nyní je hlavně důležité zjistit, proč byste něco takového vůbec museli dělat nebo proč byste za něco takového utráceli peníze. V zásadě je to velice jednoduché – chcete, aby vaše webové stránky našel co možná největší počet lidí. Toho dosáhnete pouze tak, že obsah na vaší stránce přizpůsobíte nejčastěji hledaným výrazům na internetu, aby váš obsah soupeřil v hodnocení vyhledávání s ostatními stránkami soutěžícími o místo na stránce vyhledávání. Internetové vyhledávače v této on-line aukci každou sekundu porovnávají nezměrné množství stránek a zvítězí jich pouze několik. Rozhoduje tedy hlavně kvalita obsahu, rychlost načítání stránky, expertíza a reputace webu. Avšak jsou tu i další důležité parametry, které ve vyhledávání hrají roli. Ovšem základ je zasadit se o to, že vůbec bude váš web schopný soutěžit.