Trendy ve webdesignu se každoročně mění. Je opravdu potřeba se těmto trendům přizpůsobovat? Odpověď zní ano.
Grafika je samozřejmě první, co návštěvník webu vidí, je proto nesmírně důležité udržet krok se světovými trendy, aby web nepůsobil lacině a zastarale. Design ale není jediným aktérem při rozhodování návštěvníka webu, zda setrvá na stránce, či nikoli, zda na e-shopu nakoupí, či ne. Neméně důležité je, aby se člověk na webu rychle zorientoval a našel bez problémů vše, co hledá.
Je důležité hledat prvky, které na zákazníka působí vstřícně, připoutají jeho pozornost a zároveň mu ponechají jistou volnost, nenutí ho do dalších kroků a nabídnou možnost výběru.
Web by měl obsahovat navigační prvky jako vyhledávání či filtrování produktů, a to zejména u e‑shopů, přičemž oba prvky by měly být umístěny viditelně, aniž by je bylo potřeba na stránce zdlouhavě hledat.
Čím překvapí grafický design webů v roce 2020?
Postupně se začíná proměňovat trend v barevných kombinacích. Syté a odvážné barvy dominující v minulých letech jsou na ústupu a přechází se k tlumenějším barvám. Tento trend se promítne i ve fotografiích či animacích využívaných na webu. Měly by být neutrální, aby dojem z nich byl opravdový, přirozený a měly by vzbuzovat otevřenost, přístupnost.
Barevné přechody budou využívány pro dodání grafické hloubky jinými způsoby než doposud, kdy se jich využívalo zejména na pozadí. Budou přímo součástí ilustrací. Tyto přechody budou kontrastovat s druhem písma, konkrétně tučnými verzálkami.
Plynulé linie a splývavé tvary by měly dotvořit společně s tlumenými barvami a výrazným písmem pocit opravdovosti a dostupnosti nabízených služeb/produktů na daných webech.
Novým a velmi atraktivním prvkem budou abstraktní a snové ilustrace, které popustí uzdu fantazii a přilákají návštěvníka webu opakovaně.
Společnosti udávající trendy ve webdesignu se budou více zaměřovat na responzivní webdesign, aby návštěvník/zákazník měl webové stránky optimalizované pro zařízení, na němž si zrovna daný web prohlíží. Zároveň budou firmy i nadále vyvíjet nové animace, včetně mikro-animací, aby podpořily interaktivitu s návštěvníkem a zdůraznily jedinečnost jejich značky.